יום שלישי, 6 במרץ 2012

תחפושת השנה - זונה

היום חגגו פורים בכל מוסדות החינוך בארץ, בתי ספר, גנים היו גדושים בדמויות שונות ומגוונות החל מבוב הבנאי וסמוראי עד לציפורי האנגרי בירדס. כשהייתי ילדה תמיד אהבתי את החג הזה כי ליום אחד (במקרה הטוב שלושה ארבעה) אפשר לבחור להיות מישהו אחר, מישהו חלומי ולא מציאותי ומעט לחלום ולפתח את הדימיון. היום כשאני אמא בעצמי אין סיפוק אדיר יותר מאשר לראות את הקטנטנה שלי מדלגת לה לגן בשמלת סינדרלה (שאמא תפרה לה ...) מאושרת  כל כך שיוצא לה להיות נסיכה כמו באגדות.
אין ספק שפורים הוא חג שרובו מוקדש לילדים, אבל ישנם גורמים שלא מאפשרים לילדים להיות ילדים ומאלצים אותם להתבגר מהר מדי ולא באופן חיובי.
אני מדברת על התחפושות של הבנות בפורים הזה בפורים הקודם ובכל פורים לפחות בעשר השנים האחרונות. את הולכת ברחוב ורואה בובספוג וסינדרלות ונסיכות ומוקסמת מהחג ומהאווירה, ואז את מפנה את הראש לכיוון אחר ואת רואה שוטרת - זנותית ולידה אחות - זנותית ועוד כאלה שהלכו על מראה זנותי באופן כללי ללא סיווג מקצועי. מראה כזה מעכיר את החג הזה, מזהם אותו ופשוט מציג אותו הפוך ממה שהוא אמור להיות. במקום להית חג של ילדים, חג של תמימות ועליצות הוא הופך לחג של איבוד הילדות ואמות המידה של החברה שלנו.
במהלך השבועות האחרונים נתקלתי בתחפושות רבות בחנויות ויש לציין שישנן גם תחפושות נורמליות, אבל רוב היצרנים מציעים לילדות תחפושות שהן תלבושת מינימלית ביותר. החצאית ברוב התחפושות , אפילו של דבורות ופרפרים בקושי מגיעה לירך. כתוצאה מכך בימי פורים יש ברחובות שלל של חצאיות קצרצרות ורגליים עם נעלי עקב, שנראה כמו  מצעד שנתי של ועד הזונות העירוני, ילדות בנות 8 - 14 מסתובבות בלבוש מינימלי שלא מכבד אותן ובעיקר לא את מינן.
אני חייבת לציין, אני לא דתייה, אני לא מתחסדת, אני צעירה ואוהבת בגדים וגם להתלבש לפעמים באופן סקסי.
חשוב לציין דבר נוסף אני מבוגרת, ואפילו אם אני אשים חצאית קצרה היא לא תהיה קצרה מדי, בטעם ושתתאים לי לגילי וגם לעובדה שאני אמא ואני צריכה לשמש דוגמא לילדה קטנה.
מגיל צעיר אנחנו נותנים לילדים שלנו להיחשף לתקשורת בעיתונים, בטלוויזיה, ובאינטרנט. אנחנו נותנים לבנות שלנו להיחשף לתמונות חושפניות של דוגמניות דקיקות, מרוטשות עם שלל אפקטי הפוטושופ העכשוויים, ואנחנו לא אומרים להן כלום. הן רואות את הדמויות האלה והן חושבות שככה צריך להיראות, להיות רזה, עם ציצי גדול, לבושה באופן מינימלי ביותר. אנחנו לא מסבירים להם שזה לא ריאליסטי, נשים לא נראות ככה, הנשים האלה בעצמן לא נראות ככה, זה רק לוקש שמוכרות לנו חברות פרסום כי אנחנו נמשכים באופן אוטומטי לפרטים שהם יפים ואסטטיים. אנחנו לא מחנכים אותן ואותם מספיק בשביל להבין שזאת לא נורמה, נשים לא צריכות להתעסק רק במראה החיצוני שלהן, לא חייבות להתלבש באופן חושפני כדי שמישהו ישים אליהן לב, כל זה נבוב חלול וחסר כל ערך.
אבל לא אנחנו לא אמורים להן כלום, בפורים אנחנו קונים להן את התחפושת שהן רוצות כי הן רוצות וכולן הולכות עם כאלה, ואתם סותמים העיקר לרצות את אותן ונותנים להן ללכת ככה. אחר כך הן מתחילות להתלבש כך ביום יום, וכל פעם לקנות חצאית יותר ויותר קצרה ובסוף כל המלתחה שלהן נראית כמו מלתחה של שפנפנת פלייבוי. הבת שלכן הולכות ככה ברחוב ומישהו רואה אותה וחושב לעצמו "אם היא נראית ככה אז היא מבקשת משהו...." והוא תוקף אותה. ומה אומרים אנשים על כך מאוחר יותר "היא ביקשה את זה, היא התלבשה ככה" מה זה היא התלבשה ככה?! הן כולן לבושות כך! אתם נותנים להן להתלבש כך ואף אחת לא מבקשת שום דבר לא משנה איך מישהי לבושה "לא!" זה "לא!" נקודה.
אז דבר ראשון שאני רוצה להגיד לכם הורים יקרים תתחילו להתעורר!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
תתחילו לחנך את הילדות שלכן, אל תתנו להן להתלבש באופן כזה לא משנה מתי, הן ילדות לא נשים כשיגיעו לגיל הבגרות שיעשו מה שטוב בעיניהן, כי אז הן יוכלו לראות את העולם באופן אחר, ביקורתי, אנליטי יותר ואולי להבין שאין שום צורך להיכנע לתכתיבים של חברה חלולה ויש מעבר לכך בחיים האלה.
דבר שני מישהו חייב לפעול נגד יצרנים שמספקים את הסחורה הנוראית הזו בחנויות בגדים לילדים. איך מישהו יכול להעיז למכור לילדות קטנות בנות 10 חצאיות מיקרו מיני וחולצו עם מחשופים עמוקים. מה נסגר איתכם? איך אתם מעיזים? ויותר מכך איך ההורים מעיזים לקנות דבר כזה לקטנטונת שלהם?!
יצרני התחפושות אותו הדבר, אם אתם מייצרים תחפושות לילדות עד גיל 18 תחשבו קצת ולכו תחפשו משהו קטנטן כזה שנקרא טאקט.
אבל אל תשכחו, קודם כל הכל מתחיל בבית , אם מחנכים, מסבירים בסבלנות ובהתמדה, אפשר למנוע את התופעה הזו, או לפחות לנסות להילחם בה ולהחזיר לבנות שלנו את כבוד שלהן ושל בנות מינן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה